0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تجهيزات فانكشنال

تجهيزات فانكشنال

تجهيزات فانكشنال

تمرینات فانشکنال یا فانکشنال ترینینگ چیست

تمرینات فانکشنال از حرکات بنیادی مانند اسکوات، هینج، لانژ و… تشکیل می‌شود که با وسایل خاصی مانند کتل بل، بتل روپ، مدیسن بال و… انجام می‌شود.

این تمرینات ریشه در توانبخشی دارند. و درمانگران اغلب از این روش برای بازآموزی حسی و حرکتی بیماران مبتلا به اختلالات حرکتی استفاده می‌کرده یا می‌کنند.

اما در سال‌های اخیر کارشناسان ورزشی برای توسعه این روش، مداخلاتی انجام دادند‌ تا این روش تمرینی برای بهره‌مندی عموم مردم قابل استفاده باشد.

به دلیل عدم شفافیت در مورد اینکه فانکشنال ترینینگ دقیقا چیست، بررسی برخی از نمونه‌ها کمک کننده است. برای مثال: ایستادن روی توپ بوسو و انجام اسکوات تمرین فانکشنال محسوب نمی‌شود.
فواید تمرینات فانکشنال

نکته کلیدی در تمرینات فانکشنال، دوری از پیچیدگی است. به طور خاص، حرکت در جهت‌های متفاوت، سرعت‌های مختلف و استفاده از تجهیزات ورزشی متنوع به منظور درگیر کردن عضلات بیشتر.
تفاوت فانكشنال و كراس فيت

در حالی که بسیاری از ما برای کاهش وزن، عضله سازی و یا رسیدن به سطح مطلوبی از تناسب اندام تلاش می‌کنیم! فانکشنال ترینینگ قصد دارد عملکرد فیزیکی و حرکات طبیعی را که در طول زندگی روزمره ما رخ می دهد سهل و آسان کند و باعث بهبود کیفیت زندگی ما شود.

برای مثال این سبک تمرین به سادگی به شما انرژی کافی برای بازی طولانی تر با فرزندانتان را می‌دهد.

از اهداف اصلی تمرینات عملکردی یا همان فانکشنال ترینینگ تأمین قدرت کافی، افزایش تعادل و… بوسیله تنوع الگوهای حرکتی خاص است.

اما کراس فیت بسیار رقابتی و طاقت فرسا است، چراکه CrossFit قصد دارد بدن شما را برای هر چالشی که ممکن است برای شما ایجاد شود آماده کند.

برچسب ها : # # # # # # ## # # # # اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در
http://armansport.com/?p=1545
لینک کپی شد
0
X